Dersin Adı | Algı Psikolojisinde Kuram ve Uygulama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 557 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri algı psikolojisindeki temel kuram ve uygulamalar hakkında bilgilendirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste algının altında yatan duyusal, bilişsel ve psikolojik süreçler kuramsal ve uygulama çerçevelerinde tartışılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Algı ve EEG Uygulamasının Kısa Tarihi | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 4 (120-159) |
3 | Algı ve Hemisferik Uzmanlaşma | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 9 (378-418) |
4 | Bellek | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 7 (272-322) |
5 | Algı ve Dikkat ilişkisi | Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 4) & Güncel makaleler |
6 | Algının Duygular Üzerindeki Rolü | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 10 (424-464) |
7 | Bilişsel Kontrol | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 12 (506-550) |
8 | Algının Dil Üzerindeki Rolü | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 11 (468-500) |
9 | Sosyal Biliş ve Algı | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 13 (558-598) |
10 | Bilinç, Hür İrade ve Hukuk | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 14 (604-639) |
11 | Görsel algılama sırasında EEG Uygulaması | |
12 | Görsel algılama sırasında EEG Uygulaması | |
13 | İşitsel algı sırasında EEG Uygulaması | |
14 | İşitsel algı sırasında EEG Uygulaması | |
15 | Dönem özeti | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press.
ISBN-13: 978-0393603170 ISBN-10: 0393603172 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders Slidelari |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 60 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 33.5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. | |||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest